model BMW K1100LT se objevil v roce 1991 a nahradil BMW K100LT. Zkratka LT znamená Luxury Tourer a označuje třídu plnohodnotných cestovních motocyklů.

Na rozdíl od starého modelu K100LT získává nový model řadu vylepšení a odlišností:

• Nový motor 1092 ccm viz se zvýšeným kompresním poměrem (11,0:1) a novým vstřikovačem (Bosch Motronic MA 2.2).
  • Nový plastový body kit s vylepšenou ochranou proti větru a dešti.
  • Nový brzdový systém Brembo s ABS I nebo ABS II (od roku 1993).
  • Nové zadní odpružení –
  • Elektricky nastavitelné čelní sklo.
  • Rychloupínací středové a boční brašny.
  • Zvýšená pohotovostní hmotnost – z 263 na 290 kg.

Jinak má model BMW K1100LT všechny vlastnosti cestovních motocyklů řady K: 4válcový horizontální kapalinou chlazený řadový motor, vstřikování paliva, ABS, značkové zadní odpružení Paralever a obrovský seznam cestovních možností – rádio, vyhřívané rukojeti, 12V vývody, nastavitelné čelní sklo, case system atd.

Za celou dobu výroby modelu BMW K1100LT, od roku 1991 do roku 1998, bylo vyrobeno 22 757 motocyklů. I přes vysokou počáteční cenu byl model v Evropě velmi oblíbený. V roce 1999 bylo BMW K1100LT nahrazeno BMW K1200LT.

Paralelně se od roku 1992 vyráběla také lehčí sportovně-cestovní verze BMW K1100RS postavená na základě rámu, podvozku a motoru z BMW K1100LT.

Stručná historie modelu

• 1991 – zahájení výroby a prodeje BMW K1100LT.
  • 1993 – vzhled modifikace SE (speciální vydání). Vyznačuje se přítomností ABS II a řadou dalších možností (kapacita centrálního kufru je o 9 litrů více, přítomnost opěradla spolujezdce, dva další stereo reproduktory)
  • 1997 – vzhled modifikace Highline. Výbava připomíná Special Edition, liší se však původními barvami a chromovaným lemováním motocyklových dílů.
  • Rok 1998 je posledním rokem výroby BMW K1100LT.
  • 1999 – BMW K1100LT je nahrazeno novým BMW K1200LT.

Технические характеристики

Specifikace BMW K1100LT:

model BMW K1100LT
Typ motocyklu turista
Rok výroby 1991-1998
rám trubkový prostorový, motor je nosným prvkem
typ motoru 4-válcový řadový, horizontální
Typ pohonu závan
Velikost přední pneumatiky 110/80ZR18
Rozměr zadní pneumatiky 140/80ZR17
Přední brzdy 2 kotouče, 305 mm, 4-pístkové třmeny (ABS)
Zadní brzdy 1 kotouč, 285 mm, 2-pístkový třmen (ABS)
Přední odpružení Teleskopická vidlice, zdvih – 135 mm
Zadní zavěšení kyvadlo BMW Paralever, zdvih – 120 mm
Celkové rozměry (DxŠxV) 2250 x 915 x 1450 mm
Výška sedadla 810 mm
Kapacita plynové nádrže 22 l (včetně rezervy – 5 l)
Nejvyšší rychlost 210 km / h
Zrychlení na 100 km/h (0-100) 4,3 sec
Hmotnost motocyklu (pohotovostní) 290 kg
Motocykl XVS650A - V-STAR CLASSIC: specifikace, foto, video

Spotřeba paliva

Oficiálně deklarovaná spotřeba paliva BMW K1100LT se pohybuje od 4,9 litru (při rychlosti 90 km/h) do 5,8 litru (při rychlosti 120 km/h).

BMW K1100LT 1994

Boomer je můj bývalý

BMW K1100LT 1994 → BMW K1100LT – Létající cihla

Najednou je o této extrémně zvláštní, ale zajímavé motorce na BikePost velmi málo informací. Chci to opravit.
Na začátek trocha historie nákupů a pak recenze po 7000 km.
Vše začalo 26. července tohoto roku, za týden, 2. srpna, budu mít svatbu a 5. srpna musíme s manželkou spěchat z Petrohradu do Abcházie. Na důvěryhodné Hondě CB400. Spolu. Ano, pak jsme si to rozmysleli a bylo rozhodnuto jet na lehkém nahém kole 2500 km. Ale není to o SiBih. 26. července jsem se rozhodl navštívit své přátele ve službě, jen tak si popovídat u šálku kávy. Vše dopadlo velmi spontánně, rychle, nepochopitelně, ale ten den se mi podařilo prodat Hondu a koupit Boomer. Neměl jsem žádné myšlenky na změnu mého oblíbeného svrabu, nevím, co mě tehdy motivovalo. Doslova za hodinu se našel kupec SeaBihi, vše se mu líbilo a večer jsme vše zařídili. Nikdy jsem motorku neprodal, ale pak se mi zdálo, že jsem zradil kamaráda. Zbytek večera jsem naplnil svůj smutek whisky. Druhý den bylo vydáno – BMW K1100LT 1994 s nájezdem 116tis., o čemž bude řeč.

Automobilový motor se zajímavou konfigurací – řada se čtyřmi nádobami položená pod úhlem 90 stupňů. Automobilová suchá spojka a převodovka automobilu. Ano, dokonce má neutrál mezi každým převodem! Pohotovostní hmotnost 290 kg a 100 plnokrevných německých koní. ABS a vstřikovač. Srovnávat to s CB400 je pravděpodobně nezákonné. Tah je srovnatelný s kubickými V-dvojčaty a zdroj je mnoho set tisíc. Moje cihla už minula 123 tisíc, z toho 50 tisíc v Rusku, zbytek v Japonsku.
Kosmetický stav . No, bez slz se na něj nepodíváte. Předchozí majitel je dobrý člověk, ne rukozhop, ale lhostejný. Tento motocykl je jako oběť bohu Kolhozingovi. Všechny plasty vrzají, elektronika je zkroucená, z toho množství úchytů bodykitu bylo zaznamenáno pouze šest originálních šroubů. Některé prvky jsou na stahovacích páskách, kilogramech nýtů. Jedna věc potěší – plast byl mnohokrát potlučený a nyní je zevnitř vyztužený ocelovou síťovinou a epoxidem, takže nyní je pevnější.
Jízdní vlastnosti. Všechno je tu opravdu skvělé! Motor běží hladce, táhne hlavně za spodky, což bylo po SiBihi nezvyklé. Nebyla nalezena žádná vůle, i kardan je v dobrém stavu. Namáhaná pouze zúžená ložiska řízení. Ale to je první den vše.

Motocykl CB700SC Nighthawk: specifikace, foto, video

Po 300 km po koupi motorka prostě vymřela. Startér se točí, ale motor nenaskočí. Zavolejte předchozímu majiteli a my dva teď ničemu nerozumíme. Antokha zavolá osobě, od které kdysi koupil tuto cihlu, že guru starých Boomerů, okamžitě hlásí, že musíte znovu připojit oplet ECU a vše bude fungovat. A všechno opravdu fungovalo! Na konektoru mozku prostě nebyl žádný upevňovací šroub a kvůli vibracím se ztratil určitý druh kontaktu. Hurá, Boomer zase jezdí! Jenže po dalších 100 km odumřelo palivové čerpadlo. Ano, co je to? Jak na tom můžu ujet dlouhou vzdálenost? Jak říkají Němci, BMW – Bring Mich Werkstatt, což znamená “Vezmi mě do opravy.” Dobře, palivové čerpadlo perfektně pasuje z VAZ 2110. Koupil jsem ho, namontoval a jezdím. A pak co? A pak nic) 7000 km a ani jedna porucha. Tedy kromě lanka spojky, které bylo třikrát přetržené. Hřeším tupou opravnou sadou.
Hráli jsme skromnou, ale velmi cool svatbu a jeli do Abcházie. Přiznám se, že je to náš první dálkový výlet, předtím byla jen jezera v Leningradské oblasti a vesnice v Pskovské oblasti. Prvních pár stovek jsem byl nervózní, nebyl jsem si jistý motorkou, ale zadek vyžadoval dobrodružství. Našli jsme dobrodružství, ale nebyla to motorka, která nám je představila. Jakmile byl Boomer v živlu, pro který se narodil, stal se úplně jiným. Golda jsem nejel, o ostatních turistech nic nevím, ale na trati zkratka LT v názvu modelu přímo křičí sama ze sebe. Toto je opravdu luxusní turista. Tah motoru, ochrana proti větru, odpružení. Tohle kolo se narodilo pro trať! Ani po 2000 km jsem na rozdíl od spolujezdce necítil únavu, ale o tom později. Získal jsem důvěru v motorku.
Pokud jde o pohodlí, je zde dobrá hudba – 4 reproduktory (2 z nich jsou JZD), s celkovým výkonem 110 wattů (RMS), řidič slyší dobře až do rychlosti 120 km/h. K dispozici je elektrické okno – hledí se může zvednout nad horní část přilby. Moje výška je 180, váha 70, jsem hubená, při jakékoliv rychlosti můžete jezdit se zvýšeným hledím. Cestou v dešti jsem zůstal v suchu, jen ojedinělé kapky létaly na vršek helmy a postupně se mi kutálely dolů do obličeje. Sedačka je pro mě ideální. Doskok je rovný, paže jsou uvolněné a mírně pokrčené. Zadek je samozřejmě otupělý, ale žádná bolest a žádné utrpení.

Motocykl TS185J Sierra: specifikace, foto, video

U druhého čísla je zde vše horší. Manželka si stěžovala na nepohodlné sedlo, spolujezdec to má opravdu nějaké divné. Navlékli jsme pláštěnku jako polštář a šlo to. Na centrálním kufru je prikolhozhenny hřbet, který umožnil zobrazit neuvěřitelně krásnou hvězdnou oblohu v Rostovské oblasti téměř v poloze vleže. Ochrana před větrem u spolujezdce je mnohem horší než u řidiče. Tady fouká do nohou a třese helmou. Již při 80 km/h Máša zavřel hledí helmy. Ne proto, že je to u SiBihi zvykem, ale proto, že fouká. Ve 140 už byla takhle specificky otřesená. Nejsem žádný expert na aerodynamiku, ale tipuji všechen ten hustý proud vzduchu, který stoupá za masivním čelním sklem, obchází horní část řidičovy helmy, stává se turbulentním a fouká přímo do obličeje dvojky. Myslím, že když uděláte sedadlo spolujezdce o něco níže, bude to lepší. Obecně se cestující s výškou 160+ nebudou cítit pohodlně.

Kolo jede úžasně! Navzdory vysoké hmotnosti a čtvercové zadní pneumatice je SeaBihi ještě ochotnější zatáčet. Bylo to na Boomeru, kdy jsem poprvé narazil do rozjetého vlaku na asfalt. Nevím, jestli na to měl vliv zážitek z jízdy po serpentýně v Soči, ale na Hondě jsem se neodvážil brát takové úhly. Nedokážu to vysvětlit. Vedení je prostě sebevědomější. Šel jsem do SiBikhu a šel do gymkhany a jednou jsem vyšel na trať. V zimě také vyměním pneumatiky a vyřeším odpružení. Páni! Bude to cool!)
Brzdy jsou překvapivě dobré. Lepší než Honda. A není to ABS. Brzdy na CB400 se mi líbily, ale prostě jsem to neměl s čím porovnat. Zde brzda chytá mnohem předvídatelněji a zároveň ostřeji. Na BikePostu jsem viděl komentáře s blátem linoucím se na brzdy na cruisery a turisty, a tak přátelé, ne všichni turisté špatně zpomalují.
Moje hlavní trasy jsou domov – práce – garáž. Ve městě je na Boomeru jednak těžší než na CB400. Protože váha kola je 290 kg a já jsem 4x lehčí než ono a 10% mé váhy je břicho. Ale na druhou stranu šířka zrcátek je skoro stejná. Zrcátka SeaBihi jsou přitom ve výšce zrcátek osobních aut, zrcátka Boomeru už na úrovni SUV a malých SUV. S odstraněnými bočními pouzdry je dokonce snazší projít dopravními zácpami než na klasickém nahou, to byl pro mě vážný objev.
Mimochodem, na úkor skříňových kufrů. Pro zavazadla jsou na předním panelu dvě odkládací schránky, prostorná odkládací schránka pod sedlem a tři skříňové kufry. Celková kapacita je plný vozík produktů z hypermarketu. Pokud jste v Tetrisu profík, pak můžete nacpat i vozík se skluzavkou. Ano, o něčem takovém jsem nemohl ani snít! Věděl jsem, že všichni tito turisté jsou prostorní, ale ne tolik. Všechny brašny jsou navíc rychle odnímatelné, vyjímají se klíčkem zapalování. Jedinou nevýhodou je, že tašky jsou velmi těžké. Vrchní pouzdro váží 8 kg a je skladem. Mám to s polštářem. A boční kufry jsou místy potlučené a vyztužené ocelovou síťovinou a také po stranách jsou chráněny hliníkovou výstelkou. Bez sedlových brašen je motocykl mnohem lehčí. Když jsem je poprvé sundal, měl jsem pocit, že celou tu dobu cestuji s jiným cestujícím. Rozdíl je značný.

Motocykl KMX 200: specifikace, foto, video

Obžerství na trati dohromady a s nákladem maximálně 6 litrů, přestože jsme drželi průměr 130. Zpět jsem jel sám, Máše skončila dovolená brzy, odletěla letadlem. Sám jsem už držel minimálně 150 a na volné silnici letělo v pohodě 190. A stejných 6 litrů. Jezdil jsem malou plochu kolem 110, takže spotřeba 5 litrů. Ve městě sežere od 5,5 do 6. Nemohl jsem vypustit 22litrovou nádrž do rezervy, je to velmi jasné světlo na uklizené)
No a teď k tomu hlavnímu. Do jaké míry je tento Boomer BMW? Bavoráci jsou totiž teď v módě nadávat za nízkou kvalitu. A to je spravedlivé. V tomto ohledu ale tento Boomer není BMW. Na boomer fóru se každou minutu píší příspěvky o tom či onom problému moderní řady R. Tento motocykl je ale jedním z těch BMW, které byly v 90. letech pověstné kvalitou. A moje cihla mi to dokázala. Již po dalnyak mě začal napínat vysoký volnoběh. Asi 1500 ot/min místo 950. S dobrým servisem, který mi pomohl s nákupem motorky, jsme nastavili vstřikovač, ale nefungovalo to. Při pečlivém zkoumání škrticí klapky jsme viděli jakousi hadici, která vypadá, že jde do vzduchového filtru, ale nikam nevede. Byl to nějaký druh úniku vzduchu, osobně jsem na to nepřišel, ale o to nejde. Přes tuto hadici se písek, špína, voda a další kaki našich silnic hojně sypaly do škrticích klapek a do motoru. Není známo, jak dlouho to motor dýchá, ale uvnitř bylo všechno důkladně poházené. Přátelé, pamatuji si, jak moje Honda CB400 kýchla, když se na tryskách v sacharidech objevily sotva viditelné hovínka z přísad do benzínu. Kdyby to tam bylo stejně na hovno, SiBiha by ani nenastartovala, její motor by se z takových hrůz zastavil. Omlouvám se, že jsem nefotil. Uvnitř škrticích ventilů a kolem trysek, kde je většinou vše sterilní, nebyl vidět žádný kov. Milimetrová vrstva nečistot. A přitom Boomer takhle normálně fungoval, nestěžoval si. Takže jsem si uvědomil, že bezpečnostní rezerva motoru je neuvěřitelná. V jeho věku, s jeho najetými kilometry, dýchat takovou špínu a ani nekýchat? To moderní kola neumí.
Tedy na úkor spotřebního materiálu. Ruský automobilový průmysl není ve skutečnosti ruský, je napůl francouzský a trochu německý. A je německý, protože AvtoVAZ používá komponenty od Bosch. A z dobré poloviny motorky se dá sestavit AvtoVAZ díly Bosch. A pokud někdo chce originální komponenty, na kterých je napsáno „BMW“, pak díly pro motocykly, jejichž výroba skončila v roce 1998, se stále vyrábějí! Tuto moto používají motobaty v některých zemích dodnes, dobří Bavoři za ně stále prodávají nishtyaky.
Žádám vás, abyste neházeli pantofle, neumím krásně psát, účelem příspěvku je zprostředkovat masám o tak slavném starci, jako je moje létající cihla – BMW K1100LT Kilometer Eater.