Napady

Proč mi pískají pneumatiky?

Při prudkém brzdění, například ze 40 km/h, nejprve zakvílí pneumatiky, poté se aktivuje ABS.
Dřív se pískání nepozorovalo, cvrlikání ABC a nic víc.
Kvičí jak při +40, tak při +10. Asfalt je suchý a hladký.
Občas to při prudkém brzdění táhne doleva, já to křídoval až do vyjetých kolejí.
Auto je KIA Sid, najeto 60k, pneu (Michelin Energy) a brzdové destičky stále původní.

Má se při prudkém brzdění před aktivací ABS ozývat pískání, nebo ne?

9-9-2010 12:42 LuckBet
Má se při prudkém brzdění před aktivací ABS ozývat pískání, nebo ne?

ostatně pískání pneumatik naznačuje, že tytéž pneumatiky nejsou v pořádku. například ochránce.

9-9-2010 12:42 Arhont
Je tam blokování, nebo jen zvuk?
A 60k na podložkách je v pohodě, možná jsou to oni, kdo skřípe?
9-9-2010 12:44 ASv

Stalo se to na suchém asfaltu – nejprve pneumatiky na asfaltu vrznou a pak se spustí ABS. S největší pravděpodobností se to děje ve všech ročních obdobích a povětrnostních podmínkách, ale je to slyšet pouze na suchém asfaltu.

9-9-2010 13:13 Мяу
Původně napsal Arhont:

Je tam blokování, nebo jen zvuk?

S největší pravděpodobností jde o zlomek vteřiny.
Původně napsal Arhont:

A 60k na podložkách je v pohodě, možná jsou to oni, kdo skřípe?

Pískání je určitě z pneumatik a destičky ještě nejsou ani z poloviny opotřebované – většina najetých kilometrů po dálnici + klidný styl jízdy (i když manželka s tím občas nesouhlasí)

Původně napsal ASv:

S největší pravděpodobností se to děje ve všech ročních obdobích a povětrnostních podmínkách, ale je to slyšet pouze na suchém asfaltu.

Není jasné, proč tento efekt dříve chyběl.
Uvažuji to jednoduchým způsobem: pokud tam předtím nebyl, ale teď se objevil, znamená to, že se něco pokazilo.

9-9-2010 13:34 LuckBet
znamená to, že se něco pokazilo.

guma se zhoršila. Nášlap není tak účinný, proto ta píšťalka. Pneumatiky fungují na maximum.

9-9-2010 14:21 Сан-Саныч

Původně napsal ASv:

Stalo se to na suchém asfaltu – nejprve pneumatiky na asfaltu vrznou a pak se spustí ABS.

Nestalo se mi to, při normální jízdě jsem se nikdy nedostal do bodu, kdy se spustilo ABS, ale když jsem to konkrétně zkontroloval, při prudkém brzdění na mokrém asfaltu mi pedál okamžitě bez prodlevy začne narážet na nohu

9-9-2010 14:31 Ace_Odinn

U všech mých vozů s ABS došlo při vysoké rychlosti (přijatelné více než 80 mph) při brzdění ve smyku k zablokování.
Na Opelu se stabilizačním systémem a ABS se auto stejně dostane za pár sekund ze smyku a snaží se brzdit na pokraji poruchy. Ale nějaké skřípání gumy je stále přítomné.

9-9-2010 14:37 ASv

Ano, před půl hodinou se na suchém asfaltu srazila brzda až k podlaze – nejdřív to zaskřípalo a teprve potom drnčel pedál. Destičky jsou čerstvé, pneumatiky mají druhou sezónu. Až na to, že Pirella je sama o sobě pronikavá.

Přečtěte si více
Jak zjistit kvalitu vody ve studni?

9-9-2010 15:14 Counter-Striker

LuckBet původně napsal:
guma se zhoršila. Nášlap není tak účinný, proto ta píšťalka. Pneumatiky fungují na maximum.

Na jakém limitu to funguje?
9-9-2010 15:33 LuckBet

Víte, že pneumatiky bez dezénu lépe drží na suchém asfaltu? Na jakém limitu to funguje?

je to pravda? Mluvíte o F1 s pneumatikou, která je poloviční než u auta?

9-9-2010 16:04 Ace_Odinn
LuckBet původně napsal:

je to pravda? Mluvíte o F1 s pneumatikou, která je poloviční než u auta?

Mluví o suché skvrně.
Existuje mnoho nuancí, ale celkově má ​​pravdu.

9-9-2010 16:28 LuckBet
Mluví o suché skvrně.
Existuje mnoho nuancí, ale celkově má ​​pravdu.

suchá skvrna může být dobrá (i když ne pro použití na silnici), ale není na vozidle. a sjetá pneumatika, pardon, se nepromění v suchý slick.
ale píská to, protože přilnavost k vozovce je špatná.

9-9-2010 16:42 Мяу
Kola jsou tři roky stará, najeto ~45k, běhoun není ani z poloviny opotřebovaný.
9-9-2010 16:47 bons

Myslím, že na mizerných autech to tak funguje. Na mizerném autě, mizerném ABC, mizerném nastavení, mizerných destičkách a mizerných pneumatikách.

9-9-2010 16:57 ASv
Hahahahaha, řekl velký nesvinstvo.

PS. Co s tím mají podložky společného?

PPP. Princip fungování ABS je potřeba ve znalostech aktualizovat, to platí i pro autora tématu, ABS nefunguje od první vteřiny.

9-9-2010 17:02 bons

Původně napsal ASv:

Hahahahaha, řekl velký nesvinstvo.
PS. Co s tím mají podložky společného?
PPP. Princip fungování ABS je potřeba ve znalostech aktualizovat, to platí i pro autora tématu, ABS nefunguje od první vteřiny.

Použijte svůj mozek! Podle podmínek problému prastaré destičky, dlouho neudržované třmeny a nejspíš křivé kotouče. Takže to chytne. A nejsou tam žádné alarmy

9-9-2010 17:07 ASv

Já vím (y), autor vyměnil brzdovou kapalinu (s odvzdušněním brzd) právě před půl kilometrem. A proč jsou kola křivá?

Ne, to je blbost, o to nejde.

9-9-2010 17:25 LuckBet

Otázka: proč pneumatiky pískají?
špatná přilnavost na asfaltu.
Otázka: proč se rozsvítí po zapískání ABS?
špatná přilnavost gumy na asfaltu.

Má někdo jiný odhad?

PS: Mám teď mizerné pneumatiky (běhoun není ani z poloviny opotřebovaný, ale pneumatiky se zdají být levné), takže je používám na 10-20 km. Můžu tě pustit dovnitř.

9-9-2010 17:32 ASv
LuckBet původně napsal:
Otázka: proč pneumatiky pískají?
špatná přilnavost na asfaltu.
Otázka: proč se rozsvítí po zapískání ABS?
špatná přilnavost gumy na asfaltu.

Má někdo jiný odhad?

1. ale neznamená, že je běhoun opotřebovaný. Zdá se mi, že na to má vliv i tlak v pneumatikách, ale nechápu, kterým směrem je tlak. A moje původně nové pneumatiky skřípou, když nejprve prudce sešlápnu plyn, Pirelle.

2. ABS se zapne po určité době jakýmkoliv způsobem poté, co zjistí, že jsou kola zablokovaná.

Přečtěte si více
Jak nakreslit elektrické obvody?

9-9-2010 18:40 Мяу

Původně napsal ASv:

Princip fungování ABS je potřeba ve znalostech aktualizovat, to platí i pro autora tématu, ABS nefunguje od první vteřiny.

Můj nemusí znát princip, můj ví, že předtím nebylo kvílení – proč je teď kvílení.

Původně napsal bons:

Podle podmínek problému prastaré destičky, dlouho neudržované třmeny a nejspíš křivé kotouče. Takže to chytne.

Údržba ukončena před 3 týdny plus reklamace brzd – kontrolovali to i to.
Ráfky jsou obecně nulové – více brzdím motorem a snažím se držet odstup.

9-9-2010 18:45 крезя
Původně napsal Meow:

Kola jsou tři roky stará, najeto ~45k, běhoun není ani z poloviny opotřebovaný.

Guma se tedy kazí nejen opotřebením, ale také stárnutím.
moderní směsi jsou samozřejmě lepší, ale před 3 lety byl prakticky limit.

9-9-2010 19:11 Мяу

Původně napsal krezya:

moderní směsi jsou samozřejmě lepší, ale před 3 lety byl prakticky limit.

Nyní výrobci doporučují výměnu po 5 letech.

Z hlediska provozního algoritmu ABC stárnutí pryže neovlivňuje kvalitu práce, PMSM.

9-9-2010 19:27 крезя

Původně napsal Meow:

Z hlediska provozního algoritmu ABC stárnutí pryže neovlivňuje kvalitu práce, PMSM

Ale zvuk vydávaný gumou je ovlivněn
Vrzání nemusí nutně znamenat blokování.
9-9-2010 20:09 Спиннингист34

Již bylo správně poznamenáno, že pneumatiky je třeba napumpovat, zvláště poté, co se ochladí, je to nutné.

10-9-2010 10:04 Counter-Striker

LuckBet původně napsal:
Otázka: proč pneumatiky pískají?
špatná přilnavost na asfaltu.
Otázka: proč se rozsvítí po zapískání ABS?
špatná přilnavost gumy na asfaltu.

Ano, ve skutečnosti je vše jednodušší. ABS, jako každý systém, má reakční dobu. Dříve byl běhoun vyšší a během reakce se guma nestihla odlomit, protože stále byl čas na to, aby se prvky běhounu zlomily a natáhly. Čím nižší je běhoun, tím je menší a rychlejší. To je vše.
Co se týče přilnavosti na suchém hladkém asfaltu, vše funguje přesně takto: čím menší běhoun, tím lepší přilnavost. Když úplně zmizí, bude to ještě horší.

10-9-2010 10:12 LuckBet

Ano, ve skutečnosti je vše jednodušší. ABS, jako každý systém, má reakční dobu. Dříve byl běhoun vyšší a během reakce se guma nestihla odlomit, protože stále byl čas na to, aby se prvky běhounu zlomily a natáhly. Čím nižší je běhoun, tím je menší a rychlejší. To je vše.

tady jsem na tom stejně.
Nenašel jsem žádné další důvody pískání pneumatik.

Co se týče přilnavosti na suchém hladkém asfaltu, vše funguje přesně takto: čím menší běhoun, tím lepší přilnavost. Když úplně zmizí, bude to ještě horší.

Pokud to vezmete ve vakuu, na speciálních slickech, tak ano.

Uvidíme, kdy se vozidlo v zimě obuje (pokud bude) a zda bude pískat.

Přečtěte si více
Proč jsou v kuchyňském dřezu bubliny, co dělat

10-9-2010 11:15 Мяу

Ráno jsem začal cíleně vytahovat pištění.
S obtížemi, pouze při maximální rychlosti sešlápnutí pedálu, se podařilo vydolovat pár žalostných skřípění, ještě spíše skřípání.
Tito. podmínky zůstaly nezměněny.
Jediným rozdílem je změna stylu brzdění, z klidného na agresivní, kterou praktikují mnozí, kteří rádi spěchají na červenou.

Ukazuje se jedna ze dvou věcí:
1. Nezohledněno/neidentifikovaný faktor.
2. Plovoucí vada.

10-9-2010 11:27 Counter-Striker
Původně napsal Meow:
1. Nezohledněno/neidentifikovaný faktor. 2. Plovoucí vada.

1 – pravděpodobně jiný povlak. Opět se tyto pískání objeví, pokud se guma podaří proklouznout při zpoždění ABS.

10-9-2010 11:40 ASv

Counter-Striker původně napsal:
1 – pravděpodobně jiný povlak. Opět se tyto pískání objeví, pokud se guma podaří proklouznout při zpoždění ABS.

Plus subjektivní faktor vnímání. Někdy to není tak, že neslyšíte pískot pneumatik, ale necítíte rachot traktoru poblíž. A naopak – na pedálech jsem začal cítit drsnost asfaltu. A to vše proto, že jsem si koupil nové boty s tvrdou podrážkou.

10-9-2010 15:10 Мяу
Counter-Striker původně napsal:

1 – pravděpodobně jiný povlak.

Cesta je stejná.

Counter-Striker původně napsal:

Opět se tyto pískání objeví, pokud se guma podaří proklouznout při zpoždění ABS.

Reakční doba musí být konstantní, to znamená, že pískání je slyšet na vhodném povrchu, v daný okamžik, pro danou pneumatiku.

Původně napsal ASv:

Plus subjektivní faktor vnímání.

Bral jsem to v úvahu, jak jen to šlo.
10-9-2010 15:25 Ace_Odinn

ABS neudrží vůz na pokraji zastavení, ABS nakrátko sníží tlak v brzdových okruzích. Vzhledem k tomu, že brzdění probíhá při rychlosti, vůz se v některých okamžicích pohybuje po zablokovaných kolech, která splývají v pískání.
Nemusí existovat kvůli různým povlakům a různým teplotám pryžového povlaku.

Moje pneumatiky Cooper Zeon ve vedru nepředstavitelně křičely, že při brzdění (i když do smyku to mělo ještě daleko), při zatáčení a při akceleraci nařídil sám Bůh. Teplo ustoupilo – už neslyším gumu.

10-9-2010 16:27 Rusl@

Counter-Striker původně napsal:

Co se týče přilnavosti na suchém hladkém asfaltu, vše funguje přesně takto, čím menší běhoun, tím lepší záběr.

Vůbec ne, pneumatiky mají různé vrstvy gumy, a když se opotřebuje více než polovina běhounu, kolo tak dobře nedrží. Vzhledem k tomu, že neustále jezdím na hraně odpadávání kol, pozoruji to vlastním zadkem a ne teoreticky.

TS: k tomu pištění – co ti brání? Pneumatiky stárnou, opotřebovává se běhoun, opotřebovávají se destičky a brzdové kotouče, opotřebovávají se tlumiče – to vše velmi ovlivňuje činnost ABS a zejména brzdění, takže změny slyšíte sluchem, ale s jinými pneumatikami byste Ani to netuším (ne každý skřípe při blokování nebo jízdě při poruše). Udržujte technickou integritu a nebojte se

10-9-2010 18:22 bons

Táhne to při brzdění doleva? Pěkné, sám jsi to napsal. Rozebral jsi třmeny? Ne, omezili jsme se na vnější kontrolu. Disky jsou „nulové“, napsali to sami, i když je to nepravděpodobné, stále dochází ke změnám teploty. I když vypadají dobře, o to nejde. Pravděpodobně dva současné problémy. Třmen, který je zaklíněný na vodítkách a zároveň mírně (MÍRNĚ!) provzdušněný systém, navíc stará brzdová kapalina. Když změníte styl jízdy, jednotka se více zahřeje a třmen se vyvinul a posunul. Pomoci by tedy měla běžná údržba brzdového systému. Žádný velký problém, dokonce i na dvoře – 15 minut

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button