Recenze

Jak často by se měly muškáty v zimě zalévat?

O pěstování pokojových a zahradních rostlin; diskuse o druzích, odrůdách, chorobách, škůdcích.

Vše o zalévání pelargonií

Zemědělská technika a množení pelargonií – sdílíme osobní zkušenosti.
Autor tématu

galinka31 Zprávy: 104 Registrovaný: 22. května 2009, 10:10 Ocenění: 7 Kde: Arzamas, oblast Nižnij Novgorod

Vše o zalévání pelargonií

zpráva galinka31 » 28. prosince 2009, 20:12

Vše o zalévání pelargonií

Pelargonie mám také moc ráda, mám je moc ráda. Ale něco jim u mě chybí. Mám asi 8 odrůd zonálních stromů, ale téměř všechny mají jeden problém: než stihnou vyrůst z pubertálního stavu (úplně mladé keře), listy se začnou pokrývat rezavě žlutými skvrnami a zasychají, stonek se stane holý a boční výhony na spodní straně stonku nevyrostou, i když zaštípnete korunu (pouze úplně nahoře keř nevypadá příliš esteticky). Na balkoně je tento proces omezen, ale bohužel na balkoně není mnoho místa. Zkoušel jsem stříkat a prolévat s actara, fytosporin, fitoverm, Baikal, ale. nic nepomáhá. Ale zdá se, že královny u mě zakořenily, tak je vychovám, už jsem udělal objednávku od sběratele.

galinka31

AEA Zprávy: 1766 Registrovaný: 13. dubna 2009, 23:12 Ocenění: 18 Kde: Rusko, Kaluga

Re: Vše o zalévání pelargonií

zpráva AEA » 13. ledna 2010, 01:08

galinka31
Několikrát jsem si znovu přečetl vaši zprávu a stále jsem přemýšlel, jaké potíže máte se svými pelargoniemi.
Myslím, že vaše situace v zavlažování není regulována. S největší pravděpodobností je přesušujete, tzn. Nechte hliněnou hrudku nějakou dobu úplně vyschnout, aby listy žloutly, uschly a spadly. Na rozdíl od všeobecného přesvědčení, že pelargonie nemají rády vodu, je stále třeba je pravidelně zalévat. Ne hojně, ale pravidelně.
Mimochodem, potřeba vody pro pelargonie je přibližně stejná jako pro fialky, ale fialka přežije den v suché půdě bez následků a pelargonii začnou zasychat listy.
Pokud jde o neestetické keře, pravděpodobně se je nesnažíte zcela správně formovat. Skřípnutí pelargonií, jak jsem pochopil, není nejlepší řešení, je třeba je stříhat.
Blíž k jaru, až začnu stříhat svůj, udělám fotonávod.
Mimochodem, královny na vysychání kómatu nereagují tak bolestivě.

galinka31 Zprávy: 104 Registrovaný: 22. května 2009, 10:10 Ocenění: 7 Kde: Arzamas, oblast Nižnij Novgorod

Re: Vše o zalévání pelargonií

zpráva galinka31 »11. února 2010, 08:07

Víte, starám se o své muškáty více než o své fialky. Já to nevysušuji, to je jasné. To není pro mě. Myslím, že moje klima prostě není moc vhodné. Nebo moje energie. Sázím už druhým rokem a nic. Letos se mladé keře zatím zdají v pořádku, královny bez problémů. Dokonce i křoví a vypadají skvěle.

galinka31

Galina* Zprávy: 306 Registrovaný: 30. prosince 2010, 16:04 Ocenění: 8 Kde: Novy Urengoy

Re: Vše o zalévání pelargonií

zpráva Galina* »04. března 2012, 13:30

Prodavačka v mém květinářství vytrvale trvala na tom, že pelargonie je potřeba zalévat horkou (stěží rukou snesitelnou) vodou, prosím, podělte se o svůj názor na tento způsob zálivky jen další lidový nápad.

Galina*

Pasivní čestný člen fóra Zprávy: 4717 Registrovaný: 05. března 2010, 20:27 Ocenění: 21 Kde: Bělorusko, Minsk

Přečtěte si více
Jak se provádí ohýbání trubek?

Re: Vše o zalévání pelargonií

zpráva Pacifik »04. března 2012, 13:39

Galina Nevidím potřebu vylévat vroucí vodu na půdu, ve které rostou pelargonium. Takový experiment bych neriskoval. Spokojím se se zálivkou obvykle usazenou nebo akvarijní vodou. Nechci ztratit odrůdy kvůli čistému experimentování, takže nemohu s konečnou platností odpovědět, jak přijatelné je pro pelargonie zalévat vroucí vodou.

Pacifik

Ohotnik Zprávy: 27 Registrovaný: 18. května 2011, 20:51 Ocenění: 1

Re: Zonální pelargonie – vše o nich

zpráva Ohotnik » 02. srpna 2012, 06:32

Všiml jsem si vápna na kmeni. Je to v pořádku? Škodí tvrdá voda zónám?

Ohotnik

Pasivní čestný člen fóra Zprávy: 4717 Registrovaný: 05. března 2010, 20:27 Ocenění: 21 Kde: Bělorusko, Minsk

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Pacifik » 02. srpna 2012, 19:07

Ohotnik, to je pozorováno, když pelargonium již není v mladém věku nebo tento „segment“ kmene byl celý v zemi. Častěji je na kmeni bílý povlak způsobený tvrdostí vody.
Své rostliny zalévám pouze usazenou vodou po dobu 2 dnů.
Vše o vodě pro zalévání rostlin viewtopic.php?f=262&t=4795

Pacifik

larisa sabanovic Zprávy: 158 Registrovaný: 06. ledna 2016, 01:10 Kde: TUZLA

Vše o zalévání pelargonií

zpráva larisa sabanovic »25. dubna 2016, 08:21

AEA napsal: Na rozdíl od zavedeného názoru, že pelargonia nemají rádi vodu, je stále třeba je pravidelně zalévat. Ne hojně, ale pravidelně.

Myslím, že máte naprostou pravdu! Měl jsem stejný problém a myslím si, že zalévání pelargonií je velmi choulostivá a nejdůležitější událost, na které závisí téměř vše. A o tom bylo napsáno tak málo.
Pokud je to možné, napište prosím podrobněji, jak zaléváte, kdy a kolik. Velký zájem.
A ostatní účastníci fóra, prosím, napište o svých znalostech o zalévání. Velký zájem.

larisa sabanovic

larisa sabanovic Zprávy: 158 Registrovaný: 06. ledna 2016, 01:10 Kde: TUZLA

Vše o zalévání pelargonií

zpráva larisa sabanovic » 09. května 2016, 23:40

O zalévání nikdo nic nepsal. Ale to je jedno. Své jsem začal zalévat častěji a moc se jim to líbilo.

larisa sabanovic

Midas Zprávy: 329 Registrovaný: 22. října 2011 23:24 Ocenění: 9 Kde: Minsk

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Midas » 10. května 2016, 00:45

Snažím se nepřesušit, hlavně v létě. Myslím, že starým kořenům je to jedno, ale mladí a hubení mohou zemřít. Myslím, že ty staré podporují samotnou rostlinu, ale výživa pochází z tenkých a malých chloupků na koříncích. Ach, nevím, jak je to vědecké.
Každá odrůda má jinou potřebu vody (v závislosti na objemu květináče a velikosti rostliny). Píšu ml vody přímo na květináč spolu s odrůdou (selhání paměti). Vody podlévám po celý rok stejným množstvím a v průběhu dne jen upravuji sušení. Například: nádoba o objemu 1 litr vyžaduje 150 ml vody. V zimě zalévám jednou za sedm dní, blíž k jaru dny zkracuji a v létě dostanu stejný objem jednou za 1-1 dny – to je pro zónové. Pro královské a anděly to samé, ale v zimě kvůli chladu ještě méně často. Do dubna jsou zonální a královské srovnané a zalévám je všechny dohromady na jedno posezení. Čas na zalévání se výrazně zkracuje (trvá mi to asi půl hodiny). Měřítkem je injekční stříkačka o objemu 3 ml. Prodávají je ve zdravotnickém zařízení. Na konec jsem položil trubici – je vhodné se plazit pod listy. Můžete to prodloužit a pak je snadné zalévat ty, které stojí vysoko. Fuj, vypadá to jasně.

Přečtěte si více
Co by brojleři neměli jíst?

Midas

MAK Zprávy: 3773 Registrovaný: 20. května 2009, 18:12 Ocenění: 27 Kde: Rusko, Togliatti

Vše o zalévání pelargonií

zpráva MAK » 11. května 2016, 23:12

midas, v zimě mi to trvá 1,5-2 kýble na zalévání jednou týdně nebo 10 dní. A v létě ještě víc. Kdybych je zaléval injekční stříkačkou, zaléval bych je celé dny. Máte mužský přístup. Pravděpodobně to musíte cítit bez ohledu na to, kolik nalijete. Zalévám z 2 litrové konve. Stojím o 5 litrů vody. lahve Když to nasypu do konve, přidám hnojiva, stimulanty atp. Ruka si to vezme sama. Zalévám, pokud je půda dostatečně suchá. Voda teče do pánve. Podívejte, je to prostě absorbováno zespodu. Pokud se zespodu velmi rychle vstřebá, přidávám další. Nepřipouštím stagnaci. Při přesazování jsem teď začal přidávat hydrogel v suché formě do půdy, pak to nabobtná. Pokud v létě nestíhám zalévat včas, už se tolik netrápím. Udělá svůj dobrý skutek.

Midas Zprávy: 329 Registrovaný: 22. října 2011 23:24 Ocenění: 9 Kde: Minsk

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Midas » 11. května 2016, 23:40

Ano, proces zalévání je velmi individuální.
Nemám mnoho pelargonií – asi 70 (snažím se, abych se držel tohoto čísla), balkon a trochu práce. Všechny jsou v létě umístěny na balkoně. V zimě chodí zonální do práce a na balkóně jsou jen králové a andělé. Proto je pro mě snazší zalévat, mohu být zvrácený a strkat každému prst do země. Ale takhle to zalévám už asi pět let a nějak mi to vyhovuje. Když je dača, ulice a skleník úplně jiná záležitost, tam potřebujete více květináčů a zeminy. Nemůžete uniknout jen s jednou injekční stříkačkou.

Midas

Nimfea Čestný člen fóra Zprávy: 5462 Registrovaný: 19. dubna 2012, 00:14 Ocenění: 33

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Nymphea » 14. května 2016, 10:21

MAK napsal: Při přesazování jsem teď začal přidávat do půdy suchý hydrogel, pak to nabobtná.

Marina, můžu se zeptat po cestě?
Negativní prvotní zkušenost mám s používáním suchého hydrogelu při přidávání do květináčů a závěsných květináčů pro balkónové rostliny. Poprvé jsem ho použil asi před 7 lety. A to přesně v suché formě.
A víte, co se stalo o pár dní později? Hydrogel nabobtnal a zvedl, nebo lépe řečeno, vyvrátil horní vrstvu půdy z květináče. Doslova jsem přidal 1 lžičku na 5 litrový hrnec.

Po tak neúspěšné aplikaci jsem začal přidávat pouze ten nabobtnalý hydrogel.

Nymphea

MAK Zprávy: 3773 Registrovaný: 20. května 2009, 18:12 Ocenění: 27 Kde: Rusko, Togliatti

Vše o zalévání pelargonií

zpráva MAK » 15. května 2016, 02:23

Nimfea, přesně si to nepamatuji, ale v tématu o hydrogelu jsem ukázal, který používám. Za sucha je malý. Podle návodu se 2-3 g na 1 litr půdy po výsadbě promíchá a vydatně zalije. V prvním roce jsem zřejmě dal zeminu podél okraje květináče. Vstával jsem. A teď dávám o něco méně. I když nabobtná, půda „nevypadne“ z květináče. Viděl jsem větší granule dostupné v suché formě, ale nepoužívám je. Ano a další. Zeminu promíchám v jedné nádobě, většinou více různých, přidám trochu kypřícího prášku, vermikompostu a hydrogelu, vše „uhnětem“ a pak začnu znovu sázet. Nikdy jej nedávejte do samotného hrnce. Možná to má nějaký jiný efekt? Posypal jsi to nahoře? Jeden z mých přátel ho dává do spodní části hrnce, ale je už opravdu nateklý. Ale nechám to důkladně promíchat s půdou.

Přečtěte si více
Jak správně zapojit dráty ve zdi?

Nimfea Čestný člen fóra Zprávy: 5462 Registrovaný: 19. dubna 2012, 00:14 Ocenění: 33

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Nymphea » 15. května 2016, 08:37

Ne, marish, smíchal jsem to s půdou. Uvědomil jsem si tehdy svou první chybu – naplnil jsem půdu až po vrch.
Teď už jen přimíchám nabobtnalý substrát do substrátu při přenášení a květináče pošlu ven, tzn. pod baldachýnem a na otevřený balkon.

Nymphea

Yellow888 Zprávy: 9 Registrovaný: 09. května 2016, 03:46 Kde: Novosibirsk

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Yellow888 »05. června 2016, 03:42

Nevím, co mám dělat se svými pelargoniemi, protože odjíždím na celé léto a zalévat je lze pouze jednou týdně, jak je zachránit před žízní a sluncem. Uvědomil jsem si, že to musím dát do zadní části místnosti, ale se zaléváním. Nedokážu přijít na to, jak to udržet, aby nevyschlo.

Yellow888

MAK Zprávy: 3773 Registrovaný: 20. května 2009, 18:12 Ocenění: 27 Kde: Rusko, Togliatti

Vše o zalévání pelargonií

zpráva MAK »05. června 2016, 22:27

Yellow888, pokud je umístíte hlouběji do místnosti, budou trpět nedostatkem světla, listy žloutnou a mohou odumřít. Zkuste do půdy přidat hydrogel. Přidávám při přesazování. Ve vašem případě přesně nevím, co mám dělat, ale pokud jste již přesadili, možná můžete hrudku opatrně vyjmout z květináče a do spodní části vložit hydrogel. Sám jsem to nezkoušel, protože. Obvykle míchám rovnoměrně. Ale slyšel jsem, že tohle dělají, tedy přidávají to do spodní části, kde jsou kořeny. S hydrogelem vydrží pelargonie týden od zálivky do zálivky.

VikySHA Zprávy: 102 Registrovaný: 16. ledna 2016, 11:17 Ocenění: 1 Kde: Kyjev

Vše o zalévání pelargonií

zpráva VikySHA »06. června 2016, 08:56

Yellow888, nejsem si jistý, že totéž můžete udělat s pelargoniemi, ale pokud jste delší dobu pryč, můžete na hrnce umístit knoty. Tloušťka knotu reguluje množství přiváděné vody. A nad úroveň květináčů postavte nádobu s vodou.

VikySHA

larisa sabanovic Zprávy: 158 Registrovaný: 06. ledna 2016, 01:10 Kde: TUZLA

Vše o zalévání pelargonií

zpráva larisa sabanovic »18. června 2016, 23:46

Zalévám, pokud je půda dostatečně suchá. Zalil jsem to a voda teče do pánve.

larisa sabanovic

Vikki 55 XNUMX Zprávy: 8 Registrovaný: 24. července 2016, 16:15 Kde: Moskva

Vše o zalévání pelargonií

zpráva Vikki 55 XNUMX » 28. července 2016, 17:17

Dobré odpoledne Prosím, řekněte mi, co dělat s pelargoniemi při odletu. Je pro ně důležitá miska s vodou?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button